Sin Chille – Con Chille (Met of zonder saus) - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Ariela Linde - WaarBenJij.nu Sin Chille – Con Chille (Met of zonder saus) - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Ariela Linde - WaarBenJij.nu

Sin Chille – Con Chille (Met of zonder saus)

Door: Mi nombre es Ariela

Blijf op de hoogte en volg Ariela

21 Januari 2014 | Mexico, Monterrey

23.36 PM, Moe maar voldaan!
…………………………………………………………………………

2 dagen later 10.43 AM, ik was echt moe.
Drukke week achter de rug, 1e week school met veel informatie en heel veel Engels!
De vakken zijn erg leuk en ik denk niet al te moeilijk. We moeten veel in groepjes werken, wat ik er leuk vind want zo leer je natuurlijk veel mensen kennen. Wel is er een erg groot cultuur verschil. Als we zeggen dat we om 4 uur afspreken kunnen we rustig een half uur later komen. Hier in Mexico zijn ze niet zo van de tijd. Mañana Mañana!

Spaans is een erg leuk vak, soms wel lastig om te volgen omdat onze lerares alles in het Spaans uitlegt. Maar begin het langzaam aan te begrijpen en hoop het op den duur ook te kunnen onthouden. De 2 communicatie vakken die ik heb gekozen zijn erg praktisch. Zo moet ik bij Tv productie binnen 5 maanden een programma van een uur maken. Een hele uitdaging hier in Mexico want ze vinden aankleding en eigenlijk alles niet heel belangrijk. Gelukkig zit ik in een groep met allemaal jongens die er hetzelfde over denken als ik en daarom willen wij ook proberen om echt een stapje verder te gaan. De plannen zijn nog pril dus ga nog niks verklappen.

Ik begin me steeds meer thuis te voelen en dat geeft een prettig gevoel. Ik doe zoveel en maak zoveel mee dat het eigenlijk teveel is om hier allemaal te vertellen. Je had er bij moeten zijn is dan weer te makkelijk gezegd!

Ik ben op de donderdag dan ook voor het eerst naar een echte club hier in San Pedro geweest. Hier is het gebruikelijk dat vrouwen in korte rokjes en hoge hakken op stap gaan, wat ik dus absoluut niet gewend ben. Waarom is mij nog steeds een vraagteken want voor de mannen hoeven ze het niet te doen. Die zijn hier of heel erg jong of niet heel erg knap. Het uitgaansleven is wel echt top. Grote clubs, hele avond gratis drank en dan bedoel ik ook echt sterke drank zoals vodka en tequila. Je betaald 5 euro entree en free drinks voor de vrouwen dan. de mannen die moeten gewoon betalen!

Na een heel weekend feest heb ik zondag 1 van de bergen hier beklommen om even al het alcohol eruit te zweten. Echt heel mooi uitzicht als je de top heb bereikt. Nu wel spierpijn in mijn kont. Niet alleen ga ik bergen beklimmen maar ga ik ook het meiden voetbalteam vergezellen met mijn kunsten. Vanavond is mijn eerste training!

Ik heb het reuze naar mijn zin en aankomend weekend komt mijn eerste trip eraan. We gaan naar een ‘ghost town’. Ik zeg Adios en see you next time!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariela

Mijn ervaringen en reisverslag over het avontuur in Mexico!

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 5141

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: