Real the 14….. - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Ariela Linde - WaarBenJij.nu Real the 14….. - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Ariela Linde - WaarBenJij.nu

Real the 14…..

Door: Ariiiiiiiiiiii

Blijf op de hoogte en volg Ariela

29 Januari 2014 | Mexico, Monterrey

Living la vida loca in Mexico

13.04 PM het is 4 graden buiten en vanochtend toen ik wakker werd lag er sneeuw. 1 van de redenen waarom ik naar Mexico ging was om het warme weer. Wat gek is, is dat het morgen weer 28 graden wordt. Je weet het maar nooit hier in Monterrey!

Gelukkig ga ik morgen voor 4 dagen naar het zuiden waar ik hopelijk veel zon zal gaan zien. We gaan naar een beachparty en heb er echt heel veel zin in!

13.12 PM ik ben van alles tegelijk aan het doen. Ben namelijk bezig om een commercial te maken voor de les video and communication. Mijn commercial moet gaan over mensen die verschillende talen spreken en elkaar daardoor niet begrijpen. Maar er is een snoepje die je kan eten zodat je elke taal kan spreken die je wilt. Vandaag de ‘Rough cut’ geschoten die ik volgende week moet laten zien.

Zoals ik in mijn vorige blog vertelde maak ik zoveel mee wat ik met jullie wil delen. Soms weet ik gewoon even niet waar ik moet beginnen. Ik eindigde mijn verhaal bij het feit dat ik het meiden voetbal team hier ga vergezellen. De training was leuk en ben erg benieuwd hoe wij ooit een wedstrijd gaan winnen. Geen van de meiden heeft ooit een bal aangeraakt en volgende week is onze eerste wedstrijd.

13.24 PM ik moet snel zijn want heb dadelijk mijn eerste opnames voor tv productie. We moeten een sketch opnemen want uiteindelijk een item wordt in ons 1 uur durende tv show die we aan het einde van dit semester gaan opnemen. Zoals je kan lezen heb ik het reuze naar mijn zin en kan zoveel doen op het gebied van tv. Ik leer hier elke dag en niet alleen van de lessen die ik volg maar ook van dit geweldige land en cultuur.

Om niet te vergeten ben ik afgelopen weekend naar ‘Real the Catorze’ geweest. Dit is een stad midden in de bergen die je alleen kan bereiken via een tunnel die door de bergen heen gaat. Real de Catorze staat ook wel bekend als een spookstad en dit is omdat er in de hele stad misschien maar 10 mensen echt wonen.

Na een reis van bijna 5 uur in een bus met veel drank kwamen we aan op onze bestemming. Zodra je door die tunnel heen bent sta je in een andere wereld. Kleine straatjes, kleine huisjes, ezels als vervoer, echt ontzettend mooi om te zien. Ik voelde me voor een paar dagen een echte Mexican. Waar je loopt of waar je staat zie je mannen met hoeden en paarden, dus natuurlijk moest ik ook zo’n hoed hebben en heb ik op een paard gereden. De eerste keer op een paard en kon al galopperen, niet omdat ik dat wou, nee omdat mijn paard dat graag wou. En hard dat hij ging, een paar keer dacht ik echt dat ik eraf zou vallen! Na een trip omhoog in de bergen gingen we met een jeep omlaag in de bergen. Op smalle weggetjes langs de kliffen reden wij met jeeps die bijna 50 jaar oud waren. We waren op weg naar de woestijn om de ‘Peyote’ cactus te plukken. Dit is een plant waar je high van wordt. Die moest iedereen natuurlijk hebben voor het feest van die avond. Voor mij was het een avond om nooit te vergeten. Gezelligheid, muziek, een kampvuur en goede verhalen het was echt een top avond. Wat ik heb gezien door die Payote kan ik niet uitleggen, ik zou zeggen probeer het een keer zelf!



Ik sluit mijn verhaal af met een zin die ik dat weekend heb geleerd;
“Wherever you go, go with all your heart.”

  • 31 Januari 2014 - 16:19

    Els:

    Ha Ariella genoten heb ik van je belevenissen heerlijk afwisselend!!
    Gisteravond was ik nog in de NWE Vorst een nationale gedichten dag en natuurlijk onze Jasper ook erbij en jullie directeur Pieter Bon was de gespreksleider, leuk gedaan.
    Ik ga in afgeslankte vorm ( jammer ikzelf niet) door met de culturele agenda. Dat is wel erg ver van je bed nu. Jij zit daar in een hele andere cultuur die je toch ook veel te bieden heeft. Blijf genieten!! En natuurlijk ook leuke en nieuwe dingen leren .

    Veel groetjes Els*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariela

Mijn ervaringen en reisverslag over het avontuur in Mexico!

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5138

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: